Ungsvensk.se - forum för Sveriges ungdom  
Hem | Forum | Bloggar | Film | Bilder | Spel | Grupper | Medlemmar | Mitt krypin | Mina inställningar |

» Logga in
Användarnamn:

Lösenord:

Not a member yet?
Register Now!
» Användare inne: 31
7 medlemmar och 24 gäster
Borka, Christian Westling, Draugen, Michelle, MX Cartoons, Status, Svenskraggare
Flest uppkopplade användare samtidigt var 200, 2008-10-18 klockan 02:43.
» Statistik
Medlemmar: 2 439
Ämnen: 7 097
Top Poster: Vagabonden (5 806)
Välkommen till vår senaste medlem, Markel963
Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2009-02-10
Erik Almqvists avatar
Erik Almqvist Erik Almqvist är inte uppkopplad
Administrator
Svensk kunglighet

Reg.datum: sep 2006
Blog Entries: 7
Post Överfall mot SDU:are i Stockholm

På Revolutionära Frontens sida kan man idag läsa följande:

På lördagseftermiddagen den 7:e februari sågs den 24-årige Erik Almqvist ordförande för Sverigedemokratisk ungdom med en kamrat på Södra Station på Södermalm av två medlemmar i Revolutionära Fronten. Erik med sitt sällskap förstod snabbt situationen och började springa i panik. Inne på en närliggande restaurangs toalett tog de skydd och stannade där trots uppmaningar att öppna dörren.

Det stämmer (förutom min ålder), även om det inte är hela sanningen. SD-Kuriren skulle redan igår ha publicerat en längre artikel, men pga en del omständigheter som vi måste ta hänsyn till dröjer det lite till. Förhoppningsvis kan en omarbetad artikel publiceras redan idag.

Fram tills dess ber jag er att stilla er nyfikenhet och alla som vet mer att vara tysta. Denna tråd låses upp när händelsen är redo att diskuteras (dvs när SD-K publicerat sin artikel).
Gammal 2009-02-12
Erik Almqvists avatar
Administrator
Svensk kunglighet

Standard

Nu öppnar jag tråden igen. Information om överfallet finns här.
Gammal 2009-02-12
deetoxs avatar
deetox deetox är inte uppkopplad
Ungsvensk

Reg.datum: jan 2009
Standard

Ja...vad ska man säga? Tur att du och den andra SDU:aren klarade er oskadda i alla fall.

"- Sverigedemokratisk Ungdom vill stoppa och vända utvecklingen mot allt mer och grövre politiskt våld och därför uppmanar vi nu Sveriges övriga ungdomsförbund att ta problemet på allvar. Vi vänder oss särskilt till SSU och Ung Vänster och menar att det är dags för dem att bekänna färg. Det är hög tid att man slutar samarbeta med våldsvänstern för att motverka oss och istället svarar på våra debattinbjudningar för att bemöta våra argument med sina egna."

Tumme upp
Svara med citat
Gammal 2009-02-12
Robert Boströms avatar
Robert Boström Robert Boström är inte uppkopplad
Svensk hjälte

Standard

Trisst att ni råkade ut för överfall, men tur i oturen att en person ifråga är identifierad och antagligen kommer få sina "fiskar" varma av rättsväsendet...
Gammal 2009-02-12
TrivialPursuits avatar
TrivialPursuit TrivialPursuit är inte uppkopplad
Svensk

Reg.datum: feb 2009
Blog Entries: 1
Thumbs up

Högst beklagligt att i en demokrati inte alla få komma till tals. Det är fascisternas taktik att skrämma meningsmotsåndare till tystnad.

Och det är även väldigt beundransvärt och respektingivande att du Erik har ett sådant civilkurage att fortsätta kampen trots den fara du ständigt står inför!
Gammal 2009-02-12
Erik Almqvists avatar
Administrator
Svensk kunglighet

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TrivialPursuit Visa inlägg
Och det är även väldigt beundransvärt och respektingivande att du Erik har ett sådant civilkurage att fortsätta kampen trots den fara du ständigt står inför!
Tack TP! Hade jag familj skulle jag kanske tveka, men nu har jag ingen annan än mig själv att ta ansvar för och jag kommer aldrig backa. Att backa är att låta fascistmetoderna och den antidemokratiska vänstern vinna.

Vi ska inte besegra "dem" som personer, men vi ska besegra deras metoder och organisering med demokratiska medel och jag är övertygad om att vi kommer lyckas. Sen måste vi alltid räcka ut en hand även åt extremvänstern, men det är en hand med villkor om demokratiska spelregler. Jag skulle t ex gärna se att någon av knivmännen tar en öppen debatt med mig kring politiska metoder och demokratifrågor.
Gammal 2009-02-12
Eddie Vedders avatar
Eddie Vedder Eddie Vedder är inte uppkopplad
Svensk kunglighet

Blog Entries: 5
Standard

Lite petigt nu men det är påpekat i största välmening. Från inlägget på förbundets hemsida:
Citat:
Under det senaste halvåret har Erik Almqvist blivit utsatt för ett antal hot, misshandel och överfall (med bl a flaskor, käppar, stenar och nu även knivar). För ett par veckor sedan träffades Almqvist av en stor sten då han talade på ett torgmöte på Norrmalmstorg. Almqvist har även fått sitt trapphus vandaliserat med fönsterkrossning och målade hot, hela sin ytterdörr igenlimmad och han har blivit utsatt för såväl stenkastning, som ägg-, burk- och burkkastning, spottloskande mm på torgmöten i samtliga Sveriges tre största städer. Allt detta under det senaste halvåret.
Kämpa på allihopa!
Svara med citat
Gammal 2009-02-12
paperboys avatar
paperboy paperboy är inte uppkopplad
Svensk veteran

Reg.datum: nov 2008
Standard

Det är fruktansvärt att någon ska behöva bli förföljd och misshandlad för sina åsikter - i Sverige!
Gammal 2009-02-12
tobbe91s avatar
tobbe91 tobbe91 är inte uppkopplad
Svensk karolin

Reg.datum: mar 2008
Standard

Kämpa på Erik! du har all min respekt och förtroende, en riktig kämpe är du!
Svara med citat
Gammal 2009-02-12
Sven Dufvas avatar
Sven Dufva Sven Dufva är inte uppkopplad
Svensk hjälte

Standard

Hemskt! Man blir så arg när ingenting görs åt detta! Skulle någon i SSU eller MUF jagas av knivbeväpnade hade det nog tagit fart däremot.

Har någon tidning skrivit om detta?

Tillägg: Det är väl polisanmält? Borde väl funnits kameror som filmat åtminstone någon del av jakten också?
I början av sjuttiotalet gjordes en undersökning om vad indianerna ansåg om Förenta Staternas krig i Vietnam. Tjugo procent ansåg att Förenta Staterna skulle ut ur Vietnam. Åttio procent av de tillfrågade ansåg att Förenta Staterna skulle ut ur Amerika.

http://pandeism.wordpress.com

Senast redigerad av Sven Dufva den 2009-02-12 klockan 17:08.
Svara med citat
Svara

Taggar
revolutionära fronten, vänsterextremism

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SDU Stockholm Eric.M Lokalt 18 2009-04-08 19:08
Torgmöte i Stockholm på söndag! Erik Almqvist Sverigedemokratisk Ungdom 113 2009-01-31 17:51
Sjukhuskris i Stockholm Svetorp Inrikes 10 2009-01-19 20:54
kravaller i stockholm veeb Inrikes 16 2008-12-29 13:15
SD Stockholm Victor Lokalt 7 2008-08-17 00:39